Reklamasjon
Når du handler hos Shapeit følger vi den norske forbrukerkjøpsloven. Du har ifølge lovverket alltid 2 års reklamasjonsrett på dine kjøp.
• Når du oppdager en feil eller mangel ved varen din, må du reklamere innen rimelig tid. Med rimelig tid menes at dette må skje innen 2 måneder fra du oppdager feilen.
• Etter at du har oppdaget en feil, skade eller lignende ved et produkt ber vi deg fylle ut dette skjemaet her
• Hvis vi godkjenner returen, mottar du et gavekort til kjøp av samme eller lignende produkt.
• Når vi har mottatt varen din, vil den bli vurdert av profesjonelle fagfolk som kan fastslå om det er en produksjonsfeil. Dersom din reklamasjon er berettiget og det ikke bare er snakk om vanlig slitasje og bruksspor, vil vi utbedre skaden eller feilen hos en skredder. Dersom vi ikke kan tilby dette, vil vi tilby deg en ny vare.
Hva er slitasje:
Vær oppmerksom på at slitasje vises ved at brukssporene på varen er tydelige. For eksempel at strikken i materialet har blitt svekket, at fibrene har blitt trukket fra hverandre på utsatte steder (for eksempel i skrittet der stoffet blir dratt fra hverandre), eller at varen er veldig utvasket, har mistet farge, fått nupper eller lignende fra vask eller skyllemiddel. I tillegg er sømmer som tydelig har blitt dratt fra hverandre og ikke bare har gått opp på feilaktig vis heller ikke en reklamasjon.
Det kan også være at størrelsen ikke har vært 100% korrekt, eller at varen har blitt utsatt for mer fysisk belastning enn det du som forbruker kan forvente at den skal tåle.