Klage

REKLAMASJON

Når du handler hos Shapeit.dk følger vi norsk kjøpslovgiving. Du har ifølge lovgivningen alltid 2 års reklamasjonsrett på dine kjøp. Det er viktig å ikke forveksle garanti med reklamasjonsrett, da vi ikke tilbyr garanti på noen produkter. Når du reklamerer over en vare innen 6 måneder etter et kjøp, er det oss som selskap som har bevisbyrden på om det er snakk om en produksjonsfeil. I de siste 6-24 månedene er det deg som forbruker som har bevisbyrden, og du må derfor være sikker på at det ikke er snakk om feilbehandling m.m. av ditt produkt fra din side.

• Når du oppdager en feil eller mangel ved varen din, må du reklamere over det innen rimelig tid. Med rimelig tid forstås at dette må skje innen 2 måneder fra du oppdager feilen. Dette innebærer også at vi skal motta varen innenfor de 2 månedene.

• Etter at du har oppdaget en feil, skade eller lignende ved et produkt, ber vi deg kontakte oss så snart som mulig. Du bes sende en e-post til info@shapeit.dk der du skriver ditt ordrenummer og vedlegger tydelige bilder av skaden eller feilen.

• Når vi har vurdert de sendte bildene, vil vi be deg om å sende varen tilbake til oss, der vi vil vurdere feilen/skaden ytterligere. Vi sender deg selvfølgelig en returlapp som du kan bruke når du skal sende varen tilbake til oss. (Vi gjør oppmerksom på at du gjerne må vaske varen før den sendes tilbake, hvis den har vært i bruk.)

• Når vi har mottatt varen din, vil den bli vurdert av profesjonelle fagfolk som kan fastslå om det dreier seg om en produksjonsfeil. Hvis din reklamasjon er berettiget og det ikke bare dreier seg om vanlig slitasje og bruksspor, vil vi reparere skaden eller feilen hos en skreddersyer. Hvis vi ikke kan tilby dette, vil vi gi deg en ny vare.

• MERK: Kan vi ikke tilby deg samme eller lignende vare, kan beløpet refunderes. Vær oppmerksom på at vi trekker fra fraktkostnadene ved bruk av vår returlapp.

Hva er slitasje:

Vær oppmerksom på at slitasje ses ved at brukssporene på varen er tydelige. F.eks. at elastikken i materialet er blitt slitt, at fibrene er trukket fra hverandre på utsatte steder (f.eks. skrittet der stoffet blir trukket fra hverandre) eller at varen er svært utvasket, har mistet farge, blitt noppet eller lignende fra vask eller skyllemiddel. I tillegg er sømmer som tydelig har blitt trukket fra hverandre og ikke bare har gått opp på feilaktig vis, heller ikke en reklamasjon.

Det kan også være at størrelsen ikke har vært 100% korrekt, eller at varen har blitt utsatt for mer fysisk belastning enn du som forbruker kan forvente at den kan holde til.