Reklamasjon
Når du handler hos Shapeit, følger vi den norske kjøpsloven. Du har ifølge lovgivningen alltid 2 års reklamasjonsrett på dine kjøp.
• Når du oppdager en feil eller mangel ved varen din, skal du innen rimelig tid reklamere på dette. Med rimelig tid forstås at dette skal skje innen 2 måneder fra du oppdager feilen.
• Etter at du har oppdaget en feil, skade eller lignende ved et produkt, bes du fylle ut skjema her
• Hvis vi godkjenner returen, mottar du et gavekort til kjøp av samme eller lignende produkt
• Når vi har mottatt varen din, vil denne bli vurdert av profesjonelle fagfolk som kan fastslå om det er snakk om en produksjonsfeil. I tilfelle reklamasjonen din er berettiget, og det ikke bare er snakk om normal slitasje og bruksspor, vil vi utbedre skaden eller feilen hos en skredder. Hvis vi ikke kan tilby dette, vil vi tilby deg en ny vare.
Hva er slitasje:
Vær oppmerksom på at slitasje sees ved at brukssporene på varen er tydelige. For eksempel at elastikken i materialet har blitt mørnet, at fibrene har blitt trukket fra hverandre på utsatte steder (for eksempel skrittet hvor stoffet blir trukket fra hverandre), eller at varen er veldig avfarget og har mistet farge, har blitt nuppete eller lignende fra vask eller skyllemiddel. I tillegg er sømmer som tydelig har blitt trukket fra hverandre og ikke bare har gått opp på feil måte heller ikke en reklamasjon.
Det kan også være at størrelsen ikke har vært 100 % korrekt, eller at varen har blitt utsatt for mer fysisk belastning enn du som forbruker kan forvente at den kan tåle.