Klage

Når du handler hos Shapeit.dk følger vi den norske kjøpsloven. Du har i henhold til lovgivningen alltid 2 års reklamasjonsrett på dine kjøp.

• Når du oppdager en feil eller mangel ved din vare, må du innen rimelig tid reklamere på dette. Med rimelig tid menes det at dette må skje innen 2 måneder fra du oppdager feilen.

• Etter at du har oppdaget en feil, skade eller lignende ved et produkt bes du fylle ut skjema her

• Hvis vi godkjenner returen, mottar du et gavekort til kjøp av samme eller lignende produkt

• Når vi har mottatt din vare vil denne bli vurdert av profesjonelle fagfolk som kan fastslå om det er snakk om en produksjonsfeil. I tilfelle hvor din reklamasjon er berettiget og det ikke bare er snakk om vanlig slitasje og bruksspor, vil vi utbedre skaden eller feilen hos en skredder. I tilfelle hvor vi ikke kan tilby dette, vil vi tilby deg en ny vare.

Hva er slitasje:

Vær oppmerksom på at slitasje vises ved at brukssporene på varen er tydelige. For eksempel at elastikken i materialet er blitt mørnet, at fibrene er trukket fra hverandre på utsatte steder (for eksempel i skrittet hvor stoffet blir trukket fra hverandre) eller at varen er veldig utvasket, har mistet farge, er blitt nuppete eller lignende fra vask eller skyllemiddel. I tillegg er sømmer som tydelig er blitt trukket fra hverandre og ikke bare gått opp på feilaktig vis heller ikke en reklamasjon.

Det kan også være at størrelsen ikke har vært 100% korrekt, eller at varen er blitt utsatt for mer fysisk belastning enn du som forbruker kan forvente at den kan holde til.