KLAGE

KLAGE

Når du handler på Shapeit.dk følger vi den danske salgsloven. I følge lovverket har du alltid 2 års klagerett på kjøpene dine. Det er viktig at du ikke forveksler garanti med klagerett, da vi ikke tilbyr garanti på noen produkter. Når du klager på et produkt innen 6 måneder etter et kjøp, er det oss som selskap som har bevisbyrden for om det er en fabrikasjonsfeil. I løpet av de siste 6-24 månedene er det du som forbruker som har bevisbyrden, og du må derfor være sikker på at det ikke forekommer feilhåndtering etc. av produktet ditt fra din side.

• Når du oppdager en feil eller mangel ved produktet ditt, må du klage på det innen rimelig tid. Med rimelig tid menes at dette må skje innen 2 måneder fra du oppdager feilen. Dette betyr også at vi må motta varene innen 2 måneder.

• Etter at du har oppdaget en feil, skade eller lignende på et produkt, vennligst kontakt oss så snart som mulig. Vennligst send en e-post til info@shapeit.dk der du skriver ordrenummeret ditt. og legg ved tydelige bilder av skaden eller defekten.

• Når vi har vurdert de tilsendte bildene, vil vi be deg sende varen din tilbake til oss, hvor vi vurderer feilen/skaden nærmere. Vi sender deg selvfølgelig en returetikett som du kan bruke når du skal sende varen tilbake til oss. (Vær oppmerksom på at du er velkommen til å vaske varen før du sender den tilbake hvis den er brukt)

• Når vi har mottatt varen din, vil den bli vurdert av fagfolk som kan fastslå om det er en fabrikasjonsfeil. I tilfelle klagen din er berettiget og det ikke bare er generell slitasje, vil vi reparere skaden eller feilen hos en skredder. I tilfelle vi ikke kan tilby dette, vil vi tilby deg en ny vare.

• MERK: Vi kan ikke tilby deg den samme strømmen. Ekv. vare, kan beløpet refunderes. Vær imidlertid oppmerksom på at vi trekker fra fraktkostnadene ved bruk av vår returetikett.

Hva er slitasje:

Vær oppmerksom på at slitasje kan sees når brukssporene på varen er tydelige. F.eks. at strikken i materialet er myknet, at fibrene er dratt fra hverandre på utsatte steder (f.eks. i skrittet der stoffet er trukket fra hverandre) eller at gjenstanden har vært kraftig forvasket og har mistet farge, har blitt frynsete eller lignende. fra vask eller tøymykner. I tillegg er sømmer som tydelig har blitt trukket fra hverandre og ikke bare er angret ved en feil heller ikke en klage.

Det kan også være at størrelsen ikke har vært 100 % riktig, eller at varen har vært utsatt for mer fysisk belastning enn du som forbruker kan forvente at den tåler.